۵ اشتباه رایج که کسب و کارهای کوچک مرتکب می شوند
اشتباه رایج : کمدی کلاسیک Groundhog Day داستان یک هواشناس بدبین تلویزیون با بازی بیل موری را روایت میکند که رویداد سالانه روز گراندهاگ را در پانکسسوتاونی، پنسیلوانیا پوشش میدهد و در یک حلقه زمانی گرفتار میشود که هر روز در آن ۲ فوریه است.
ممکن است برای صاحبان مشاغل کوچک آسان باشد که بارها و بارها اشتباهات مشابهی را انجام دهند که مانع موفقیت شرکت آنها می شود. در حالی که هر شرکتی منحصر به فرد است، برخی از اشتباهات اغلب تکرار می شوند. در اینجا چندین مورد رایج وجود دارد.

ایجاد یک طرح کسب و کار جامع
یک طرح کسب و کار حرفه ای یک نقشه راه برای شناسایی اهداف شرکت و راهی برای رسیدن به آن ارائه می دهد. از این گذشته، اگر برنامه مشخصی برای رسیدن به آنجا ندارید، چگونه می توانید به مقصد نهایی خود – سودآوری – برسید؟
طرح کسب و کار باید شامل یک خلاصه اجرایی از یک یا دو صفحه باشد که به طور خلاصه توضیح دهد که کسب و کار چیست، چه کسی آن را اداره می کند، چگونه سود می کند، بازار محلی و چشم انداز رقابتی، ارائه محصول/خدمات، عملیات، فروش/بازاریابی تلاش ها، داده های سرمایه گذاری و پیش بینی های مالی.
کسبوکارهایی که اغلب شکست میخورند، تحقیقات بازار کافی را انجام نمیدهند که به شناسایی اینکه چگونه یک محصول یا خدمات نیازهای مشتریان هدف خود را برآورده میکند، کمک میکند. به روز رسانی منظم تحقیقات بازار برای مرتبط ماندن بسیار مهم است.
به یاد داشته باشید که یک طرح تجاری یک سند “یک و تمام” نیست. در عوض، نقطه مرجعی را فراهم می کند که با پیشرفت زمان و رشد کسب و کار شما به طور مداوم می توان به آن اشاره کرد. مهم است که به طور دوره ای به طرح کسب و کار خود مراجعه کنید تا تعیین کنید که آیا اهداف فروش و سودآوری خود را برآورده کرده اید و تعیین کنید که برای اطمینان از موفقیت چه کارهایی را می توانید انجام دهید.
مدیریت مالی ضعیف
سرمایه رگ حیات هر کسب و کار کوچک است و داشتن بودجه کافی اولین گام به سوی توانگری مالی است. برنامه ریزی مالی ناکافی، بودجه بندی و ردیابی می تواند منجر به مسائل مربوط به جریان نقدینگی شود که پتانسیل نابودی مشاغل را دارد. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که کارآفرینان مشتاق مرتکب می شوند، نداشتن پول کافی برای شروع کسب و کار است.
مهم نیست که چه نوع تامین مالی کسب و کار کوچکی را تضمین می کنید – چه از طریق خانواده و دوستان، جمع سپاری، وام های مدت دار بانکی سنتی یا وام های SBA – داشتن پول کافی در دسترس بسیار مهم است. باز کردن یک کسب و کار معمولاً با چالش های پیش بینی نشده، تاخیرها و مشکلات غیرمنتظره ای همراه است که می تواند پرهزینه باشد.
توصیه من این است که بفهمید برای راه اندازی کسب و کار به چه مقدار پول نیاز دارید… و سپس بیشتر وام بگیرید! شما می خواهید از بازگشت به وام دهندگان خودداری کنید و یک سال یا بیشتر پول بیشتری بخواهید. وام دهندگان آن را نشانه ای از برنامه ریزی ضعیف یا بدتر از آن، یک مدل کسب و کار بد می دانند.

بی توجهی به بازاریابی
دست کم گرفتن اهمیت بازاریابی می تواند منجر به دید کم و جذب مشتری محدود شود یک استراتژی بازاریابی سازگار و به خوبی اجرا شده برای رشد ضروری است. این به معنای صرف کمپین تبلیغاتی پرهزینه نیست. شرکت های قرن بیست و یکم نیاز به داشتن یک وب سایت مدرن و حضور فعال در رسانه های اجتماعی دارند.حتی ساده ترین کسب و کارها نیز باید آماده پذیرش فناوری باشند. در حالی که راه اندازی یک حساب فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، تیک تاک یا یوتیوب رایگان است، کارکردن این کانال های رسانه اجتماعی به طور موثر مستلزم سرمایه گذاری زمان و استعداد است.
عدم تطبیق
بازارها، ترجیحات مشتری و فناوری دائما در حال تغییر هستند. عدم تطبیق با این تغییرات می تواند منجر به کاهش ارتباط و رقابت شود. همه گیر کووید بارها و بارها نشان داد که مشاغل باید خود را با شرایط سخت وفق دهند. صنعت رستوران داری نمونه بارز آن است. در حالی که در سال ۲۰۲۰ غذاخوری در بسیاری از نقاط کشور برای مدت طولانی به حالت تعلیق درآمد، غذاخوریها با ترویج تحویل و تحویل و ابداع راههایی برای ارائه تجربه غذاخوری در فضای باز با برپایی چادر یا سازههای موقت پیادهرو که مشتریان را قادر میسازد در بیرون غذا بخورند زنده ماندند.
رستورانهایی که میتوانستند تجربههای غذایی باکیفیت را از طریق تحویل ارائه کنند، در طول همهگیری به خوبی نمایش داده شدند. به عنوان مثال، پیتزا فروشی ها و رستوران های چینی که در ارائه غذا تخصص داشتند، توانستند زنده بمانند و رشد کنند. موسسات ناهار خوری خوب اغلب اوقات سخت تری داشتند، زیرا نمی توانستند همان سطح از کیفیت و ارائه غذا را در هنگام تحویل غذا توسط خدماتی مانند Uber Eats و DoorDash ارائه دهند.
اولویت ندادن به خدمات مشتری
نادیده گرفتن بازخورد مشتری یا بی توجهی به بهبود خدمات مشتری می تواند عواقب شدیدی برای یک کسب و کار داشته باشد و بر شهرت. وفاداری مشتری و موفقیت کلی آن تأثیر بگذارد.
مشتریان ناراضی اغلب از بیان نارضایتی خود خجالتی نیستند. مردم اکنون بیش از هر کسی مایلند تجربیات منفی خود را با جهان به اشتراک بگذارند. رسانه های اجتماعی به مشتریان آسیب دیده نه تنها یک صدا، بلکه یک مگافون برای انتشار اخبار بد داده اند. بررسی های منفی در سایت هایی مانند Yelp یا فیس بوک می تواند یک تجارت را سریعتر از یک اژدر غرق کند.
خدمات بد به مشتریان می تواند مشتریان راضی قبلی شما را به آغوش رقابت سوق دهد.
بسته به میزان نفوذ یک مشتری آسیب دیده، تجربیات منفی آنها می تواند به طور بالقوه ویروسی شود و مشتریان را به رقابت سوق دهد. دهان به دهان منفی: مشتریان ناراضی احتمالاً تجربیات منفی خود را با دیگران به اشتراک می گذارند. تبلیغات شفاهی نیروی قدرتمندی است و حتی یک بررسی بد می تواند به شهرت لطمه وارد کند، وفاداری را از بین ببرد و به طور بالقوه مشتریان راضی سابق را به آغوش یک رقیب سوق دهد.
نتیجه گیری
یادگیری از این پنج اشتباه رایج و تلاش فعالانه برای اجتناب از آنها می تواند احتمال موفقیت را برای صاحبان مشاغل کوچک افزایش دهد.
ارزیابی و تنظیم منظم استراتژی های کسب و کار برای پایداری و رشد بلندمدت بسیار مهم است.
دیدگاهتان را بنویسید