جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های فنی و حرفه ای
      • آموزش کاربری عمومی کامپیوتر
      • آموزش وردپرس WordPress
      • آموزش برنامه نویسی سی شارپ دات نت
      • آموزش ICDL با مدرک فنی و حرفه ای
      • آموزش نت‌ورک پلاس +Network
      • آموزش میکروتیک MikroTik
      • آموزش مهندسی شبکه
    • دوره های آموزشی
    • کتاب ها
  • خدمات
    • مشاوره
      • مشاوره کسب و کار چیست
      • مشاوره کسب و کارهای کوچک
      • بیزینس مدل
    • کوچینگ
      • بیزینس کوچینگ چیست
      • چرا باید بیزینس کوچ داشته باشیم
      • استخدام بیزینس کوچ
      • آموزش کوچینگ
    • دیجیتال مارکتینگ
  • وبلاگ
  • رسانه
    • چک لیست ها
    • وبینارها
    • ویدیو
    • آرشیو لایو ها
    • کتاب الکترونیکی
  • داستان ما
    • تماس با ما
    • مجوزها
    • پرسش
    • قوانین و مقررات
  • پخش زنده
  • درخواست مشاوره
آمـوزشـگاه فنـی و حرفـه ای بابـک محمدپـور
  • 09380255714
  • babakmohammadpour.ir@gmail.com
بابک محمدپور
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های فنی و حرفه ای
      • آموزش کاربری عمومی کامپیوتر
      • آموزش وردپرس WordPress
      • آموزش برنامه نویسی سی شارپ دات نت
      • آموزش ICDL با مدرک فنی و حرفه ای
      • آموزش نت‌ورک پلاس +Network
      • آموزش میکروتیک MikroTik
      • آموزش مهندسی شبکه
    • دوره های آموزشی
    • کتاب ها
  • خدمات
    • مشاوره
      • مشاوره کسب و کار چیست
      • مشاوره کسب و کارهای کوچک
      • بیزینس مدل
    • کوچینگ
      • بیزینس کوچینگ چیست
      • چرا باید بیزینس کوچ داشته باشیم
      • استخدام بیزینس کوچ
      • آموزش کوچینگ
    • دیجیتال مارکتینگ
  • وبلاگ
  • رسانه
    • چک لیست ها
    • وبینارها
    • ویدیو
    • آرشیو لایو ها
    • کتاب الکترونیکی
  • داستان ما
    • تماس با ما
    • مجوزها
    • پرسش
    • قوانین و مقررات
  • پخش زنده
  • درخواست مشاوره
شروع کنید
0

وبلاگ

بابک محمدپور > وبلاگ > مقاله > ۵ اشتباه رایج که کسب و کارهای کوچک مرتکب می شوند

۵ اشتباه رایج که کسب و کارهای کوچک مرتکب می شوند

19 تیر 1404
ارسال شده توسط بابک محمدپور
مقاله
اشتباه رایج

اشتباه رایج : کمدی کلاسیک Groundhog Day داستان یک هواشناس بدبین تلویزیون با بازی بیل موری را روایت می‌کند که رویداد سالانه روز گراندهاگ را در پانکس‌سوتاونی، پنسیلوانیا پوشش می‌دهد و در یک حلقه زمانی گرفتار می‌شود که هر روز در آن ۲ فوریه است.

ممکن است برای صاحبان مشاغل کوچک آسان باشد که بارها و بارها اشتباهات مشابهی را انجام دهند که مانع موفقیت شرکت آنها می شود. در حالی که هر شرکتی منحصر به فرد است، برخی از اشتباهات اغلب تکرار می شوند. در اینجا چندین مورد رایج وجود دارد.

 
۵ اشتباه رایج که کسب و کارهای کوچک مرتکب می شوند:
 

ایجاد یک طرح کسب و کار جامع

 

یک طرح کسب و کار حرفه ای یک نقشه راه برای شناسایی اهداف شرکت و راهی برای رسیدن به آن ارائه می دهد. از این گذشته، اگر برنامه مشخصی برای رسیدن به آنجا ندارید، چگونه می توانید به مقصد نهایی خود – سودآوری – برسید؟

 

طرح کسب و کار باید شامل یک خلاصه اجرایی از یک یا دو صفحه باشد که به طور خلاصه توضیح دهد که کسب و کار چیست، چه کسی آن را اداره می کند، چگونه سود می کند، بازار محلی و چشم انداز رقابتی، ارائه محصول/خدمات، عملیات، فروش/بازاریابی تلاش ها، داده های سرمایه گذاری و پیش بینی های مالی.

 

کسب‌وکارهایی که اغلب شکست می‌خورند، تحقیقات بازار کافی را انجام نمی‌دهند که به شناسایی اینکه چگونه یک محصول یا خدمات نیازهای مشتریان هدف خود را برآورده می‌کند، کمک می‌کند. به روز رسانی منظم تحقیقات بازار برای مرتبط ماندن بسیار مهم است.

 

به یاد داشته باشید که یک طرح تجاری یک سند “یک و تمام” نیست. در عوض، نقطه مرجعی را فراهم می کند که با پیشرفت زمان و رشد کسب و کار شما به طور مداوم می توان به آن اشاره کرد. مهم است که به طور دوره ای به طرح کسب و کار خود مراجعه کنید تا تعیین کنید که آیا اهداف فروش و سودآوری خود را برآورده کرده اید و تعیین کنید که برای اطمینان از موفقیت چه کارهایی را می توانید انجام دهید.

 

مدیریت مالی ضعیف

 

سرمایه رگ حیات هر کسب و کار کوچک است و داشتن بودجه کافی اولین گام به سوی توانگری مالی است. برنامه ریزی مالی ناکافی، بودجه بندی و ردیابی می تواند منجر به مسائل مربوط به جریان نقدینگی شود که پتانسیل نابودی مشاغل را دارد. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که کارآفرینان مشتاق مرتکب می شوند، نداشتن پول کافی برای شروع کسب و کار است.

 

مهم نیست که چه نوع تامین مالی کسب و کار کوچکی را تضمین می کنید – چه از طریق خانواده و دوستان، جمع سپاری، وام های مدت دار بانکی سنتی یا وام های SBA – داشتن پول کافی در دسترس بسیار مهم است. باز کردن یک کسب و کار معمولاً با چالش های پیش بینی نشده، تاخیرها و مشکلات غیرمنتظره ای همراه است که می تواند پرهزینه باشد.

 

توصیه من این است که بفهمید برای راه اندازی کسب و کار به چه مقدار پول نیاز دارید… و سپس بیشتر وام بگیرید! شما می خواهید از بازگشت به وام دهندگان خودداری کنید و یک سال یا بیشتر پول بیشتری بخواهید. وام دهندگان آن را نشانه ای از برنامه ریزی ضعیف یا بدتر از آن، یک مدل کسب و کار بد می دانند.

 
مدیریت مالی ضعیف
 

بی توجهی به بازاریابی

 

دست کم گرفتن اهمیت بازاریابی می تواند منجر به دید کم و جذب مشتری محدود شود یک استراتژی بازاریابی سازگار و به خوبی اجرا شده برای رشد ضروری است. این به معنای صرف کمپین تبلیغاتی پرهزینه نیست. شرکت های قرن بیست و یکم نیاز به داشتن یک وب سایت مدرن و حضور فعال در رسانه های اجتماعی دارند.حتی ساده ترین کسب و کارها نیز باید آماده پذیرش فناوری باشند. در حالی که راه اندازی یک حساب فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، تیک تاک یا یوتیوب رایگان است، کارکردن این کانال های رسانه اجتماعی به طور موثر مستلزم سرمایه گذاری زمان و استعداد است.

 

عدم تطبیق

 

بازارها، ترجیحات مشتری و فناوری دائما در حال تغییر هستند. عدم تطبیق با این تغییرات می تواند منجر به کاهش ارتباط و رقابت شود. همه گیر کووید بارها و بارها نشان داد که مشاغل باید خود را با شرایط سخت وفق دهند. صنعت رستوران داری نمونه بارز آن است. در حالی که در سال ۲۰۲۰ غذاخوری در بسیاری از نقاط کشور برای مدت طولانی به حالت تعلیق درآمد، غذاخوری‌ها با ترویج تحویل و تحویل و ابداع راه‌هایی برای ارائه تجربه غذاخوری در فضای باز با برپایی چادر یا سازه‌های موقت پیاده‌رو که مشتریان را قادر می‌سازد در بیرون غذا بخورند زنده ماندند.

 

رستوران‌هایی که می‌توانستند تجربه‌های غذایی باکیفیت را از طریق تحویل ارائه کنند، در طول همه‌گیری به خوبی نمایش داده شدند. به عنوان مثال، پیتزا فروشی ها و رستوران های چینی که در ارائه غذا تخصص داشتند، توانستند زنده بمانند و رشد کنند. موسسات ناهار خوری خوب اغلب اوقات سخت تری داشتند، زیرا نمی توانستند همان سطح از کیفیت و ارائه غذا را در هنگام تحویل غذا توسط خدماتی مانند Uber Eats و DoorDash ارائه دهند.

 

اولویت ندادن به خدمات مشتری

 

نادیده گرفتن بازخورد مشتری یا بی توجهی به بهبود خدمات مشتری می تواند عواقب شدیدی برای یک کسب و کار داشته باشد و بر شهرت. وفاداری مشتری و موفقیت کلی آن تأثیر بگذارد.

مشتریان ناراضی اغلب از بیان نارضایتی خود خجالتی نیستند. مردم اکنون بیش از هر کسی مایلند تجربیات منفی خود را با جهان به اشتراک بگذارند. رسانه های اجتماعی به مشتریان آسیب دیده نه تنها یک صدا، بلکه یک مگافون برای انتشار اخبار بد داده اند. بررسی های منفی در سایت هایی مانند Yelp یا فیس بوک می تواند یک تجارت را سریعتر از یک اژدر غرق کند.

 

خدمات بد به مشتریان می تواند مشتریان راضی قبلی شما را به آغوش رقابت سوق دهد.

بسته به میزان نفوذ یک مشتری آسیب دیده، تجربیات منفی آنها می تواند به طور بالقوه ویروسی شود و مشتریان را به رقابت سوق دهد. دهان به دهان منفی: مشتریان ناراضی احتمالاً تجربیات منفی خود را با دیگران به اشتراک می گذارند. تبلیغات شفاهی نیروی قدرتمندی است و حتی یک بررسی بد می تواند به شهرت لطمه وارد کند، وفاداری را از بین ببرد و به طور بالقوه مشتریان راضی سابق را به آغوش یک رقیب سوق دهد.

 

نتیجه گیری

 

یادگیری از این پنج اشتباه رایج و تلاش فعالانه برای اجتناب از آنها می تواند احتمال موفقیت را برای صاحبان مشاغل کوچک افزایش دهد.

ارزیابی و تنظیم منظم استراتژی های کسب و کار برای پایداری و رشد بلندمدت بسیار مهم است.

دانلود رایگان چک لیست بهبود حل مسئله
قبلی نقش داستان‌ سرایی (Storytelling) در ایجاد برند ماندگار
بعدی ارزش پیشنهادی در کسب و کار

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نوشته‌های تازه

  • اهمیت چشم‌ انداز در کسب و کار
  • ارزش پیشنهادی در کسب و کار
  • ۵ اشتباه رایج که کسب و کارهای کوچک مرتکب می شوند
  • نقش داستان‌ سرایی (Storytelling) در ایجاد برند ماندگار
  • مدیریت بودجه دیجیتال مارکتینگ: چگونه هوشمندانه هزینه کنیم؟

دسته‌ها

  • مقاله
مهارت آموزی حرفه ای با گواهینامه بین المللی

دوره توربوتایم حرفه ای

شرکت در دوره

دسترسی سریع

  • درخواست مشاوره
  • مقالات
  • رسانه
  • خدمات
  • دیجیتال مارکتینگ

مقالات اخیر

  • نقش داستان‌ سرایی (Storytelling) در ایجاد برند ماندگار
  • مدیریت بودجه دیجیتال مارکتینگ: چگونه هوشمندانه هزینه کنیم؟
  • کسب درآمد آنلاین: روش‌های متنوع و ایده‌های پولساز
  • ریتارگتینگ هوشمند : چگونه مخاطبان از دست رفته را بازگردانیم؟

ما را در نقشه بیابید

نماد اعتماد الکترونیکی

تمام حقوق این وب سایت، مطالب و متون آن برای آکادمی ” بابک محمدپور ” محفوظ است و استفاده از آنها بدون ذکر نام ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.© 2025

Youtube Instagram Telegram
شروع کنید
با شماره موبایل
آیا هنوز عضو نشده اید؟ اکنون ثبت نام کنید
سریع
قبلا عضو شده اید؟ اکنون وارد شوید

راه های ارتباطی

راه های ارتباطی

phone

شماره تماس

09380255714

اینستاگرام

babakmohammadpour.ir@

ایمیل

pstgroups.ir@gmail.com

آدرس

بابل، خیابان روحانی، رو به روی هادی ۱۶، پلاک ۱۹۳، طبقه فوقانی

phone

شماره تماس

09380255714

اینستاگرام

babakmohammadpour.ir@

ایمیل

pstgroups.ir@gmail.com

آدرس

بابل، خیابان روحانی، رو به روی هادی ۱۶، پلاک ۱۹۳، طبقه فوقانی

phone

شماره تماس

09380255714

اینستاگرام

babakmohammadpour.ir@

ایمیل

pstgroups.ir@gmail.com

آدرس

بابل، خیابان روحانی، رو به روی هادی ۱۶، پلاک ۱۹۳، طبقه فوقانی

whatsapp

واتساپ

09380255714

linkedin

لینکدین

babakmohammadpour

aparat

آپارات

babakmohammadpour

telegram

تلگرام

babakmohammadpour_ir

whatsapp

واتساپ

09380255714

linkedin

لینکدین

babakmohammadpour

aparat

آپارات

babakmohammadpour

telegram

تلگرام

babakmohammadpour_ir

whatsapp

واتساپ

09380255714

linkedin

لینکدین

babakmohammadpour

aparat

آپارات

babakmohammadpour

telegram

تلگرام

babakmohammadpour_ir

پاسخ گوی شما هستیم، در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ الی ۱۷