این کتاب به بررسی عواملی میپردازد که باعث میشود محتوای آنلاین یا محصولات خاصی پربازدید و محبوب شوند. نویسنده با اشاره به کتاب که به ترویج ایدهها و محصولات کمک میکند، توضیح میدهد که چگونه میتوان به طور نامحسوس به ذهن و زبان مردم نفوذ کرد. مثال بارز این موضوع، استیک صد دلاری در رستوران بارکلی پرایم است که با طراحی خاص و قیمت بالا، توجهها را جلب کرد و به موضوعی برای گفتوگو تبدیل شد. نویسنده به شش اصل کلیدی اشاره میکند که میتواند به مسری شدن ایدهها و محصولات کمک کند: اعتبار اجتماعی، انگیختار، احساسات، در چشم بودن، ارزش کاربردی و داستانها. این اصول به ترویج و محبوبیت محصولات کمک میکنند و نشان میدهند که تبلیغ دهان به دهان به مراتب مؤثرتر از تبلیغات سنتی است. در نهایت، اگر این اصول در طراحی و اطلاعرسانی درباره یک محصول یا ایده به کار گرفته شوند، میتوانند آن را به موضوعی داغ و مورد بحث تبدیل کنند.